Niezawodna praca na torach oraz pełny wybór specjalistycznego oprzyrządowania to wyjątkowe atuty oferty ATLAS kiedy Państwa celem jest praca związana chociażby z utrzymaniem lub naprawą infrastruktury kolejowej. Niemiecka precyzja i konsekwentnie wprowadzane udoskonalenia konstrukcji wprowadzane systematycznie od dziesiątek lat sprawiają że koparki dwudrogowe ATLAS cieszą się uznaniem firm związanych z kolejnictwem.
Firma Altas wyprodukowała pierwszą w historii koparkę dwudrogową. Oznacza to, że marka jest w tym zakresie pionierem. Co więcej, maszyny te nie pozostawiają wiele do życzenia jeśli chodzi o jakość, którą prezentują. Atlas jest niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie i nic nie przemawia za tym, aby marka miała stracić wypracowaną przez siebie pozycję.
W ofercie firmy Atlas znajdują się także koparki kołowe oraz koparki gąsienicowe, które także prezentują najwyższą jakość. Atlas jako pionier w produkcji niektórych maszyn, dołożył ogromnych starań by jego sprzęty prezentowały najwyższą jakość. Obecnie trudno byłoby stawać w konkury z tą marką.
Do najbardziej istotnych kwestii, które wiążą się z koparkami dwudrogowymi należy oczywiście zadbanie o bezpieczeństwo pracowników, który wykonują swoją pracę na torach. Ważnym zagadnieniem jest fakt, że prace, które się tam prowadzone, nie powinny kolidować z resztą torów oraz infrastrukturą kolei. Maszyny te muszą spełniać określone normy związane z bezpieczeństwem, a producent zobligowany jest do zapewnienia gwarancji o niezawodności tejże maszynerii.
Firma Atlas przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa ludzi, którzy w pracy wykorzystują maszyny z oferty marki. Sprzęty, które się w niej znajdują, powinny umożliwiać wykonywanie prac w warunkach o najwyższym komforcie. Pracownicy, którzy nie muszą obawiać się o kwestie związaną ze swoim bezpieczeństwem są o wiele bardziej wydajni, co stanowi ogromny plus zarówno dla nich, jak i dla pracodawców.
Koparki dwudrogowe Atlas wykorzystują system Carsy. Jest on swoistym rodzajem gwarancji, że docisk kół do szyn jest najbardziej optymalny jak to możliwe. Całość procesu jest związane z możliwością sterowania elektronicznego. Ten powinien znajdować się pod stałą kontrolą jednego pracownika. Siła docisku może być regulowana zgodnie z tym jakie jest zapotrzebowanie.
Zarówno kołami szynowymi przednimi jak i tylnymi można sterować w zupełnie niezależny od siebie sposób. Takie rozwiązanie sprawia, że koparka może w prosty sposób wkoleić się w tor, co w znaczny sposób usprawnia pracę. Dzięki temu można także sterować ruchem maszyny, gdy ta znajduje się na torowisku. Ponadto, warto zaznaczyć, że koparka jest bardzo stabilna dzięki uniezależnieniu od siebie sterowania jej osiami.
Włączenie trybu jazdy oznacza podniesienie się łap podporowych, a to z kolei łączy się z zupełną eliminacją możliwości ewentualnego zniszczenia podkładów czy też innych części torów kolejowych. Zadaniem wspomnianych łap jest założenie blokady na możliwość zsunięcia się kół szynowych z szyny. Całkowita eliminacja uszkodzenia trakcji czy też spowodowania kolizji z ruchem mającym miejsce na pobliskim torze jest możliwa w koparkach dwudrogowych Atlas dzięki zamontowaniu w nich zakresu obrotu i wysokości, które są kontrolowane w sposób elektroniczny. Funkcje te włączają się automatyczne w chwili, gdy koparka osiągnie swój punkt końcowy.
Ciekawym może wydać się, że jedyną firmą na polskim rynku, która oferuje koparki dwudrogowe 1604 ZW jest Atlas. Koparka ta dostała dopuszczona do poruszania się po torach kolejowych przez Urząd Transportu Kolejowego.
W ofercie opisywanej marki możemy znaleźć dwa rodzaje koparek dwudrogowych. Każde z nich spełniają stosowne wymogi, a ich konstrukcja pozwala na użytkowanie tych maszyn zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Modele, które proponuje swoim klientom firma Atlas to:
Wymienione sprzęty współpracują z ogromnym wyborem odpowiednich urządzeń, wśród których znajdują się: głowice obrotowe, głowice uchylno-obrotowe, chwytaki, agregaty, które służą do podbijania toru, kosiarki, jak również maszyny, które służą do wymiany podkładów
Maszyny marki Atlas charakteryzują się niezwykłą żywotnością. Ponadto, ich konstrukcja umożliwia bardzo precyzyjne wykonywanie rozmaitych prac. Koparki dwudrogowe zostały uposażone w silnik Deutz, który pozwala na osiągnięcie dużej mocy, nawet jeśli jego obroty są dość niskie jak na przykład, gdy osiągają 1500r/pm. Ważnym jest, że maszyneria ta nie zużywa dużych ilości paliwa, co przekłada się na maksymalne zmniejszenie ilości emitowanych do atmosfery spalin. Wartym uwagi jest także układ hydrauliczny, który uparty jest o AWE4. Osoba pracująca przy użyciu koparki dwudrogowej ma możliwość dopasowania jej pracy do aktualnych potrzeb. Mowa tutaj o szybkich cyklach roboczych, a także o sile podnoszenia.
Do produkcji maszyn używane są najwyższej jakości materiały, co w połączeniu z nienaganną precyzją wykonania sprawia, że maszyny te uznawane są za niekwestionowanych liderów w swojej branży. Atlas w swojej ofercie ma dwa typy koparek dwudrogowych: 1604 zw oraz 1404 zw. Różnią się one kilkoma parametrami, takimi jak rozmiary, moc i zasięg. Oba modele spełniają wymogi polskich i niemieckich kolei. Model 1604 ZW jest jedynym, który w Polsce posiada dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) do poruszania się po torach.
Koparki dwudrogowe Atlas to sprzęt do zadań specjalnych. Zaprojektowane z myślą o pracy z bardzo dużymi obciążeniami, odporności na uszkodzenia oraz sprawności i szybkości działania. Nowoczesne procesy produkcji połączone z wieloletnim doświadczeniem umożliwiły stworzenie nowoczesnych maszyn, które zachowują niezmienną wytrzymałość, mimo ciężkiej pracy. Maszyny dwudrogowe najczęściej wykorzystywane są do takich zadań jak:
Projektując maszyny dwudrogowe 1604 ZW i 1404 ZW Atlas szczególną uwagę zwrócił na kwestie bezpieczeństwa i komfortu operatora maszyny. Warto wiedzieć, że aby maszyna została dopuszczona do pracy na torach, musi przejść odpowiednie testy i spełnić odpowiednie wymagania, czego efektem jest zdobycie odpowiedniego certyfikatu, potwierdzającego jakość sprzętu. W tym przypadku jest to Świadectwo Dopuszczenia Urzędu Transportu Kolejowego oraz Zezwolenie na Dopuszczenie do Eksploatacji.
Unikalnym rozwiązaniem, opatentowanym przez producenta, jest system CARSY. Jest to elektroniczny system czuwający nad ciągłym dopasowaniem optymalnego docisku kół do szyn. System nieustannie kontroluje siłę docisku i w razie potrzeby automatycznie ją reguluje.
Sterowanie maszynami ułatwia oddzielne sterowanie przednimi i tylnymi kołami szynowymi. Dzięki temu maszyny są łatwe w ustawianiu na torach i bez problemów przejeżdżają przez elementy torowiska, służące np. sterowaniu ruchem.
Kolejnym zabezpieczeniem, dzięki któremu operator maszyny może pracować ze spokojem, jest możliwość zaprogramowania elektronicznego ograniczenia zakresu ruchu maszyny. Dzięki temu możliwe jest zaprogramowanie jej tak, aby mechanizm blokował się, jeżeli operator wykona ruch, przez który maszyna znalazłaby się na sąsiednim torze, po którym w każdej chwili może przejeżdżać pociąg. Zabezpieczenie działa w taki sam sposób w przypadku, gdy ruch maszyną wykonywany jest na zbyt dużej wysokości, co może grozić uszkodzeniem trakcji. W celu aktywacji opisanych zabezpieczeń operator musi jedynie ustawić założone punkty krańcowe.
Maszyny posiadają dwa typy zabezpieczenia przed przeciążeniem: zabezpieczenie pierwotne i wtórne. W maszynach zainstalowano również awaryjny układ kierowniczy i akumulator ciśnieniowy. Koparki szynowo - drogowe Atlas są zabezpieczone na wypadek sytuacji awaryjnej, takiej jak konieczność szybkiego zjechania z torów. W maszynach zainstalowane są dwa systemy bezpieczeństwa jednym z nich są montowane awaryjne pompy hydrauliczne. Tego typu system ułatwia szybki zjazd awaryjny w sytuacji zagrożenia.
Kabina operatora zaprojektowana została z myślą o komforcie i bezpieczeństwie. Duże szyby, przestronne, dwuosobowe wnętrze kabiny i przemyślane rozmieszczenie aparatury kontrolnej wpływa pozytywnie na komfort pracy. Opcjonalnie możliwe jest zainstalowanie dodatkowego monitora, na którym operator będzie mógł obserwować strefę, znajdującą się za maszyną.
Kabina operatora jest znakomicie wyizolowana. Stanowi zabezpieczenie zarówno przed hałasem, jak i przed drganiami. Wysokiej jakości klimatyzacja umożliwia kontrolę warunków, panujących w kabinie. Klimatyzacja jest dodatkowo wyposażona w funkcję odszraniania. Fotel operatora jest amortyzowany pneumatycznie i ma możliwość pełnej regulacji (długość, wysokość, nachylenie siedziska).
Maszyny dwudrogowe Atlas to przede wszystkim ogromna moc i ergonomia. Sercem obu modeli jest silnik Deutz z turbodoładowaniem. Jest on w stanie osiągać ogromną moc nawet na niskich obrotach. Mimo to maszyny spełniają obowiązujące normy środowiskowe w zakresie emisji gazów odlotowych. Również w zakresie emitowanego hałasu maszyny Atlas wyznaczają standardy w branży. Mimo dużej mocy silnika poziom hałasu jest niski i umożliwia komfortową pracę.
Koparki dwutorowe Atlas zostały wyposażone w układ hydrauliczny AWE4, który umożliwia jednoczesne wykonywanie kilku ruchów, nawet przy dużym obciążeniu. Duża moc urządzeń pozwala na wykorzystanie ich w charakterze lokomotywy do manewrowania. Koparki dwudrogowe Atlas są w stanie ciągnąć 40 - tonowy wagon, który nie posiada układu hamulcowego lub 120 - tonowy wagon, który w taki układ hamulcowy jest wyposażony.
Koparki szynowo - drogowe Atlas są owocem połączenia wieloletniego doświadczenia inżynierów i projektantów oraz najnowszych technologii z zakresu produkcji koparek kołowych i szynowych.
Cały osprzęt i podzespoły zostały zaprojektowane tak, aby były jak najlżejsze, jednocześnie nie tracąc wytrzymałości. Atlas oferuje bogatą ofertę oprzyrządowania. Każdy może dopasować do swoich potrzeb narzędzie specjalne, takie jak chwytak do wybierania tłucznia między podkładami, wymieniacz podkładów, kosiarka, łamacz szyn, podbijak torowy i wiele innych.
Szeroki wybór osprzętu dodatkowego oraz wytrzymałość sprzętu sprawia, że dwudrogowe maszyny Atlas są w stanie podołać niemal każdemu zadaniu na torach lub w ich okolicy.
Oba modele maszyny dwudrogowej Atlas wykonane zostały z wykorzystaniem takich samych technologii i rozwiązań. Ogromnym atutem modelu 1604 ZW jest to, że jako jedyny na polskim rynku został on dopuszczony do pracy na torach przez Urząd Transportu Krajowego. Przyznanie certyfikatu akurat temu urządzeniu nie dziwi. Ogromna moc, wytrzymałość i możliwości, jakie ma maszyna, sprawiają, że jest to sprzęt, który sprosta nawet najcięższym zadaniom. Jednocześnie będzie dbał o bezpieczeństwo zarówno operatora, jak i osób oraz obiektów, znajdujących się w zasięgu pracy urządzenia.
Zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością udzielimy bliższych informacji na temat naszej oferty i usług
Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
Ul. Grunwaldzka 35
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547
Nasz kontakt e-mail
info@atlas-poland.pl
serwis@atlas-poland.pl
czesci@atlas-poland.pl
najem@atlas-poland.pl
Centrala Rumia
+48 58 736 20 63
Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843
Copyright © 2018-2023 Atlas Poland - Polityka prywatności
created by WebProjekt - projektowanie stron intrenetoweych