waga robocza (t) | 23,0 |
moc silnika (KM/kW) | 157/115 |
maks. głębokość kopania (m) | 4,6 |
maks. zasięg (m) | 8,8 |
siła zrywania (kN) | 112 |
prędkość obrotu nadwozia (obr./min.) | 9 |
Marka Atlas nie bez powodu wymieniana jest w pierwszej kolejności, jeżeli chodzi o koparkę szynowo-drogową, czyli dwudrogową. Właśnie Atlas jako pierwszy na świecie — w 1965 roku — wyprodukował pierwszą koparkę dwudrogową. Dlatego nie bez znaczenia Atlas wcześniej, jak i teraz jest niekwestionowanym liderem w całej tej dziedzinie. Marka Atlas dzięki swej opatentowanej technologii, która sprawdza się doskonale w najtrudniejszych warunkach, zapewnia sobie idealną pozycję na rynku. Od wielu lat stosuje najwyższej jakości materiały, a także sumienne wykonanie oraz precyzja łącząca się z wieloletnim doświadczeniem czynią Atlas niezawodnym liderem w swojej klasie.
Koparki dwudrogowe to specjalistyczne maszyny przeznaczone do pracy na kolei. Model ATLAS 1604 ZW to opłacalny wybór na lata. Koparka szynowo-drogowa pierwszy raz została wyprodukowana właśnie przez firmę ATLAS GmbH – w 1965 roku. To prawie 60 lat doświadczenia w produkcji i aktywnego wsłuchiwania się w potrzeby klienta. Koparka dwudrożna ATLAS to solidna niemiecka konstrukcja i opatentowana technologia, która zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pracy.
Koparki dwudrogowe Atlas 1604ZW są wysokiej jakości maszynami przeznaczonymi do prac ziemnych i drogowych, utrzymaniowych, na torach kolejowych oraz tramwajowych, itp. Maszyna dwudrogowa ATLAS 1604 ZW no najlepsza inwestycja w sprzęt do infrastruktury kolejowej. Dzięki tej koparce wykonasz prace ziemne i drogowe, montażowo-demontażowe i podsypkowe na krótkich odcinkach toru. To maszyna stworzona do wymiany pojedynczych podkładów lub ułożonych szeregowo – w zależności od zastosowanego osprzętu. Bez problemu wykona wszystkie prace towarzyszące wymianie podkładów, a także konieczne do realizacji po wymianie. Na przykład koparka dwudrogowa ATLAS po mistrzowsku realizuje takie prace jak wybieranie tłucznia spomiędzy podkładów, wyrównywanie podsypki pod szynami po wyciągnięciu podkładów, wybieranie podkładów spod rusztu torowego, zasypywanie tłucznia.
Dzięki temu, że maszyna dwudrożna ATLAS 1604 ZW może pracować z bardzo specjalistycznym osprzętem, jest to najbardziej uniwersalna maszyna na rynku. Koparka może operować narzędziem w różnych płaszczyznach, obracać narzędzia pod różnym kątem, a przy użyciu rotatora możliwy jest nieskończony obrót 360*. To sprawia, że ta sama maszyna szynowo-drogowa, która realizowała wymianę podkładów, może bez problemu zająć się profilowaniem ławy torowiska, skarp i rowów. Możliwe są także prace charakterystyczne dla robót ziemnych: kopanie rowów drenarskich, usuwanie podsypki, gruntu, wyrównywanie powierzchni gruntowych. Koparka dwudrogowa ATLAS realizuje wszystkie te prace, które wykonuje zwykła koparka – a dzięki swoim specjalistycznym możliwościom dodatkowo może jeszcze więcej!
W niektórych przypadkach koparka dwudrogowa może też zastąpić pracę maszyny przeładunkowej. Oczywiście nie można nią zastąpić pracę specjalistycznych maszyn do przeładunku na pełen etat, ale jeśli firma stoi przed obliczem wykonania drobnych prac wyładunkowych, maszyna dwudrogowa ATLAS 1604ZW z pewnością da radę! Załaduje materiały sypkie jak tłuczeń, żwir czy ziemia, a także podkłady i podrozjezdnice betonowe czy drewniane. Zrealizuje przeładunek półzwrotnic, płyt przejazdowych czy odcinków szyn. Jest – jednym słowem – wszechstronna.
Koparka dwudrożna ATLAS wyposażona jest w zaczepy Rockinger, dzięki czemu maszyna może przeciągać przyczepy i wagony kolejowe. Można holować nią wagony o łącznej masie do 120t, kiedy są wyposażone w hamulec, lub do 40t bez hamulca wagonowego.
Na pierwszym oraz najważniejszym miejscu podczas pracy na torach/szynach jest przede wszystkim bezpieczeństwo. To bardzo ważne, aby prowadzone prace nie łączyły się z sąsiednimi torami i z całą kolejową infrastrukturą. Dlatego, tak ważne jest, aby maszyny spełniały szereg norm bezpieczeństwa i mogły być dopuszczone do pracy na kolei, a równocześnie spełniaj warunek niezawodności.
Firma Atlas sporą uwagę poświęca na kwestie bezpieczeństwa, a także komfortu oraz wydajności pracy. Systemy, które wykorzystywane są w koparkach dwudrogowych (CARSY), zapewnia stały optymalny docisk kół do szyn przez elektroniczne sterowanie. Ten system cały czas kontroluje — a gdy jest taka potrzeba, to koryguje siłę docisku, natomiast dzięki oddzielonemu sterowaniu tylnych oraz przednich kół szynowych z łatwością maszyna wkolei się na torach i stabilnie przejedzie przez elementy. Jeżeli chodzi o łapy podporowe, to automatycznie podnoszą się po włączeniu tak zwanego trybu jazdy — wyklucza to między innymi przypadkowe uszkodzenia podkładów kolejowych, a także innych dodatkowych elementów toru. Łapy te automatycznie blokują możliwość ześlizgu kół szynowych z toru/szyny. Dodatkowo koparkę dwudrogową Atlas wyposażono w elektroniczne ograniczenie zakresu wysokości oraz obrotu w celu niekolidowania z ruchem sąsiednim na torze, oraz, aby maszyna nie uszkadzała trakcji kolejowej, co jest to bardzo ważne.
Jeżeli nadejdzie taka konieczność, możliwy jest zjazd awaryjny z szyn w każdej chwili. Zamontowany w koparce podwójny system bezpieczeństwa zapewnia podłączenie układu hydraulicznego poprzez elektryczny kabel połączony z zapalniczką. Natomiast z drugiej strony zamontowano już na stale pompę awaryjną hydrauliczną.
Precyzja oraz siłą są cechami szczególnie ważnymi, które dostrzega każdy. Silnik Deutz zapewnia bardzo wysoką moc nawet przy niskich obrotach, a małe zużycie paliwa i zgodność z obowiązującymi normami emisji spalin powoduje, że maszyna jest ekonomiczna oraz ekologiczne. Do kolejnych plusów można zaliczyć precyzyjną oraz niezwykle silną hydraulikę, która jest sprawdzona i pozwala na jednoczesnym wykonaniu kilku ruchów roboczych, nie zważając na obciążenie. W zależności od sytuacji oraz potrzeby użytkownik koparki może precyzyjnie dopasować sposób pracy maszyny, dużą siłę podnoszenia, a także szybkie cykle robocze. Jeżeli chodzi o napęd i moc w koparkach szynowo-drogowych to daję ono możliwość wykorzystywania ich także jako tak zwanej lokomotywy do manewrowania. Koparka Atlas może nawet ciągnąć do 40t wagon, nie używając przy tym układu hamulcowego — a z układem do 120t.
Firma Atlas oferuje dwa różne typy koparek, które spełniają najnowsze wymogi konstrukcyjne na kolei Polskie oraz Niemieckiej. Wyróżniamy modele 1404 ZW z systemem CARSY lub model 1604 ZW również z systemem CARSY. Warto dodać, że Atlas jako jedyny lider na polskim rynku oferuje koparkę dwudrogową 160 ZW z dopuszczeniem UTK, które jest niezbędne do poruszania się po torach. Firma łączy z sobą ogromną gamę różnych sprzętów, które oddaje w ręce użytkowników. Są one mocne raz niezawodne w pracy, a jednocześnie niezastąpione na torach (głowice obrotowe lub uchylno-obrotowe, chwytaki, urządzenia do wymiany podkładów, kosiarek, agregaty).
To, co dodatkowo wyróżnia koparki dwudrożne ATLAS na tle konkurencji to możliwość zastosowania różnych rozstawów osi szynowej. Dostępne jako opcja są także rozstawy to torów o szerokości 1000 mm i 1435 mm. ATLAS GmbH to jedyny producent w Europie, który produkuje koparki dwudrogowe o promieniu obrotu mniejszym niż 2000 mm z dopuszczeniem Deutsche Bahn. Dla modelu koparki szynowo-drogowej ATLAS możliwe są promienie obrotu 1750 mm oraz 1950 mm.
Maszyny te są wyposażone w silnik Deutz o pojemności 4000 ccm i mocy 157 koni mechanicznych. Sprzęt ten posiada dużą siłę oraz działa w sposób bardzo precyzyjny. Umożliwia on tworzenie wykopów o głębokości do 5,5 metra, a maksymalny zasięg roboczy to 8,3 metra, więc nie trzeba zbyt blisko podjeżdżać do wykopu. Przekłada się to na wysoki poziom komfortu oraz bezpieczeństwa wykonywanych robót. Wspomniany wyżej silnik jest w stanie osiągać dużą moc na niskich obrotach. Jednostka ta zużywa mało paliwa i jest zgodna z obowiązującymi normami emisji spalin. Jest to więc rozwiązanie ekologiczne oraz ekonomiczne. Bardzo ważnym atutem koparki dwudrogowej Atlas 1604ZW jest bardzo silny układ hydrauliczny wyposażony w system AWE4 sterowany przez komputer oraz w bardzo wydajną pompę tłoczkową, która jest sterowana obciążeniem granicznym. W zależności od swoich potrzeb oraz wykonywanej pracy, operator prezentowanej koparki ma możliwość dostosowania trybu pracy maszyny do konkretnej sytuacji. Ze względu na swoją dużą moc i napęd, koparka szynowo-drogowa Atlas 1604ZW jest w stanie ciągnąć wagon o masie do 40 ton bez układu hamulcowego oraz do 120 ton z układem hamulcowym. Innymi słowy maszyna ta może spełniać zadania samodzielnej lokomotywy. Oczywiście koparka ta spełnia rygorystyczne normy bezpieczeństwa dzięki specjalnym podporom, stabilizatorom i innym systemom bezpieczeństwa.
Bardzo ważnym atutem maszyn Atlas 1604ZW jest fakt, że podczas ich opuszczania na szyny, nacisk kół kolejowych jest regulowany automatycznie. Jeśli chodzi o koła jezdne z przodu i z tyłu to można je obsługiwać niezależnie od siebie. Podwozie modelu 1604ZW posiada 4-punktowe podparcie na łapach, które optymalnie dopasowuje się do drogi kolejowej. Istotną zaletą koparki dwudrogowej Atlas 1604ZW jest również bardzo wygodna kabina operatora. Jest ona wyposażona w specjalne okna panoramiczne z szybami termoizolacyjnymi. Zapewniają one doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Dźwignia sterowania jest rozwiązaniem ergonomicznym i łatwym w obsłudze. Zaletą jest również regulowana kolumna kierownicy. Wygodny fotel operatora jest przesuwany wzdłuż. Dodatkowo istnieje możliwość wsunięcia szyby przedniej pod dach kabiny. Kabina jest przystosowana dla dwóch osób, ponieważ oprócz dużej ilości miejsca, oferuje ona dodatkowy fotel dla konduktora. Nie należy też zapominać o innych praktycznych elementach dodatkowych, takich jak awaryjna ręczna pompa hydrauliczna, oświetlenie kolejowe, ogrzewanie postojowe czy też ogranicznik przeciążeniowy. Całość charakteryzuje się bardzo dużą trwałością, mocą oraz wysoką precyzją działania. Sprzęt jest łatwy i wygodny w obsłudze, a liczne ergonomiczne rozwiązania są cenione przez operatorów. Koparki takie są godne polecenia ze względu na ich dużą wydajność przy jednocześnie niskim poziomie zużycia paliwa.
Przewagą modelu 1604 ZW, poza większą mocą silnika, większym zbiornikiem paliwa i zbiornikiem hydraulicznym oraz większej głębokości kopania, jest przede wszystkim posiadany przez ten model certyfikat. 1604 ZW posiada dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) do poruszania się po torach.
Podstawowe parametry modelu 1604 ZW:
Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Chętnie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących naszej oferty i usług.
Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Kwarcowa 3
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547
Nasz kontakt e-mail
info@atlas-poland.pl
serwis@atlas-poland.pl
czesci@atlas-poland.pl
najem@atlas-poland.pl
Centrala Rumia
+48 58 736 20 63
Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843
Copyright © 2018-2024 Atlas Poland - Polityka prywatności
created by WebProjekt - projektowanie stron intrenetoweych