Atlas Poland
ul. Kwarcowa 3, 84-230 Rumia
+48 58 736 20 63

AR 580

Zapytaj o cenę

Dane techniczne

 
waga robocza9,7 t
moc silnika134 KM / 100 kW
pojemność łyżki1,8 - 2,6 m³
obciążenie na wprost7573 kg
obciążenie przy pełnym skręcie6706 kg
statyczne obciążenie na wprost
i przy skręcie
5727 kg
zobacz galerię zdjęćZdjęcia produktu

Zastosowanie

 

Ładowarka ATLAS Weycor AR580 demonstruje swoją wszechstronność w różnorodnych zastosowaniach - od prac drogowych i ziemnych, przez efektywną pracę w tartakach, wsparcie sektora rolniczego, aż po precyzyjne kształtowanie krajobrazu. Jest nieoceniona również w recyklingu i przeładunku materiałów, a jej kompaktowe wymiary sprawiają, że jest idealnym wyborem na wąskie place budowy, co potwierdza jej rolę jako uniwersalnego narzędzia w branży budowlanej i nie tylko.

AR 620   poprzedni
AR 560następny  

Ogólna charakterystyka

 

Potęga i efektywność w rozmiarze XXL!

Ładowarka przegubowa ATLAS Weycor AR580, z masą roboczą 9,8 ton i mocą silnika 134 KM, zapewnia niezrównaną moc Weycor, przenosząc użytkowników na nowy poziom możliwości. Z imponującą pojemnością łyżki 1,8 m³ oraz dołączonymi widłami paletowymi, ta maszyna cechuje się wyjątkową wszechstronnością, umożliwiając skuteczne wykonanie szerokiego zakresu zadań.

Galeria produktuZdjęcia i filmy

Ładowarka czołowa Weycor 580

Ładowarka przegubowa Weycor AR 580 to maszyna w rozmiarze XXL, przeznaczona do ciężkich prac terenowych, sprawdzi się podczas prac drogowych i ziemnych, w tartakach (zarówno do prac ziemnych, jak i załadunku drewna na inne pojazdy), w pracach rolnych, przy kształtowaniu krajobrazu, stacjach przeładunku, czy na placach budowy. Producent określa go "szwajcarskim scyzorykiem wśród ładowarek przegubowych, zwracając uwagę na jego uniwersalność i wszechstronność.

Oferta firmy Atlas Weycor jest dla każdego, kto kocha sprzęt niezawodny w obsłudze. Bezawaryjne ładowarki czołowe AR 580 to sposób na dużą eksploatacje bez obaw o wymianę drogich części. Koparki od atlasa charakteryzują rozwiązania, które zachęcają do oszczędności. Dzięki kupnie nowego sprzętu masz okazję przekonać się o nich niezawodności. 

Nowoczesna kabina

Wszystkie urządzenia ładowarki sterowane są za pomocą lekkich w obsłudze kontrolerów elektronicznych (by wire), dzięki czemu można pracować niemal bez wysiłku. Nie ma potrzeby ręcznie przestawiać opornych hydraulicznych rozdzielaczy i używać dużej siły do kręcenia kierownicą, zrobią to za nas siłowniki sterowane przez system elektroniczny. Zmniejsza to wysiłek i powiększa precyzję i wydajność pracy operatora, a dzięki najwyższej jakości komponentom jest niezawodne. Kabina AR 580 ponadto odznacza się doskonałą ergonomią, wygodnym fotelem operatora i intuicyjnym układem elementów sterujących i wskaźników. Ponadto kabina została zaprojektowana tak, by zapewnić widoczność w każdym kierunku, panoramiczna szyba przednia i nisko poprowadzony profil bocznych, w pełni przeszklonych drzwi, powoduje, że niemal nie występują martwe pola w zakresie roboczym ładowarki, widok 360 stopni dostępny jest operatorowi nawet bez dodatkowych kamer. Pedały do obsługi ramienia roboczego i układu jezdnego są rozdzielone, dzięki czemu można zwiększyć czułość i precyzję pracy. Kolumna kierownicy jest w pełni regulowana, dzięki czemu można ją dostosować do wzrostu i potrzeb operatora. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, producent zapewnia, że oferują najniższy poziom hałasu na rynku, komfort pracy zapewnia też bardzo wydajna wętylacja. Operator jest w niej także bezpieczny, ponieważ spełnia ona normy poziomu 2 bezpieczeństwa, dlatego ładowarka może być używana także na budowach.

Układ hydrauliczny i roboczy

Ładowarki AR 580 mimo zaawansowania technicznego, zbudowane są w minimalistyczny sposób, który zapewnia niezawodność i prosty, szybki serwis w przypadku wystąpienia awarii. Napęd jest przenoszony na cztery koła poprzez silniki hydrauliczne napędzane przez silnik spalinowy. Układ ten pozwala na pracę z prędkością do 14 km/h, oraz na jazdę bez ładunku do 40 km/h. Układ jezdny wyposażony jest w cierne hamulce wielotarczowe wewnątrz osi, pracujące w oleju, z opcją blokady wszystkich kół podczas pracy na pochyłościach. Blokada działa nawet w przypadku wyłączenia silnika, co zapobiega stoczeniu się maszyny. Część robocza układu hydraulicznego, służąca do operowania ramieniem ładowarki zbudowana jest zgodnie z systemem Bosch Rexroth i jest niezwykle prosta w obsłudze. Układ zaprojektowany jest w ten sposób, że nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika spalinowego, można operować ramieniem ładowarki z pełną siłą i prędkością jej ruchu. Oszczędza to znacząco paliwo podczas pracy. Ustawienia układu są w pełni adaptowalne, operator z wnętrza kabiny może regulować prędkość silnika, przepływ w układzie hydraulicznym i inne parametry pracy. Maksymalne obciążenie robocze ładowarek AR 580 to 7573 kg przy pracy na wprost i 6706 kg przy pełnym skręcie. Dopuszczalne obciążenie może być ustalone z kabiny, a zniesienie ograniczenia odbywa się jedym ruchem ręki. Ramię może być wyposażone w szybkozłącze do wymiany osprzętu zgodne z normą ISO 23727.

Silnik spalinowy

Ładowarka AR 580 napędzana jest sześciocylindrowym, rzędowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Deutz TCD 3.6 L4, zasilanym w układzie common rail i z chłodzeniem cieczą. Posiada on filtr cząstek stałych i katalizator, dzięki czemu spełnia najnowsze europejskie normy ekologiczne. Silnik ponadto wyposażony jest w system EGR (recyrkulacja spalin) i intercooler zwiększający wydajność turbosprężarki. Moc silnika to 100 kW (136 KM) przy 2200 obr/min, ale jego moment obrotowy to aż 500 Nm przy zaledwie 1600 obr/min. Parametry te i wysoka sprawność osiągnięta dzięki nowoczesnemu systemowi zasilania common rail z turbosprężarką i EGR, powoduje, że silnik zapewnia pełną moc przy minimalnym zużyciu paliwa. Dostępne są także oszczędne tryby pracy, które można stosować przy mniejszych obciążeniach, co dodatkowo zwiększa oszczędności jakie zdobędziemy korzystając z tej ładowarki.

Zacznijmy od silnika...

Model AR 580 posiada niezwykle ciekawą konstrukcje silnika. We wnętrzu TCD 3.6 L4 ukrywa się wiele innowacji. Warto zwrócić uwagę na systemy, które mają zachęcić właściciela do ograniczania emisji spalin. Dobrze wiemy, że urządzenia o dużych gabarytach przyczyniają się do ogromnego zanieczyszczenia środowiska. Aby sektor budowlany nie kojarzył się z siedliskiem spalin AR 580 posiada systemy electronic engine control (EMR) za ich pomocą można regulować poziom emisji spalin. Inną nowością jest DOC. Za jego pomocą silnik TCD 3.6 L4 może bez żadnych przeszkód ograniczać zużycie filtra paliwa. Dzięki niemu filtr samoczynnie jest w stanie się oczyścić z kurzu oraz innych zanieczyszczeń. 

Innowacje to jednak nie wszystko. Dla zwykłego posiadacza pojazdu ważne są parametry techniczne. Do jednych z nich możemy zaliczyć moc maszyny. Niemiecki silnik TCD 3.6 L4 jest w stanie osiągnąć moc maksymalną na poziomie 100 kW. Kiedy nasz TCD 3.6 L4 nabierze rozpędu osiągniemy prędkość do 134 km/h. Obsługa 4 cylindrów wymaga zużycia aż 120 liter benzyny. W dzisiejszym świecie nie można zapominać o elektryczności. W pojeździe możemy skorzystać z 12V napięcia roboczego. Jest ono konieczne do uruchomienia panelu sterowania oraz podpięcia dodatkowych urządzeń albo samej obsługi radia. 

Sterowanie urządzeniem 

Silnik TCD 3.6 L4 t o jedna z rzeczy, która z pewnością zrobi na Państwa ogromne wrażenie. Jednak opisując ładowarki czołowe AR 580 nie można zapominać o opisie układów sterowania. Jednym z nich są hamulce. W zależności od predyspozycji w AR 580 posiadamy niezliczoną ilość zabezpieczeń. Jednym z nich jest pedał Inching. Za jego sprawą maszyna bez trudu zatrzyma się w razie awarii. Ten oddzielny pedał gazu z pewnością znajdzie swoje zastosowanie. Dzięki niemu możemy oszczędzać sam pedał ręczny ale również dbać o odpowiednie natężenie sił. Podczas jazdy użycie pedału Inching jest gwarancją, że siły ścinające oraz podnoszące współpracują ze sobą. Ich synergia przyczynia się do zmniejszenia kosztów paliwa. 

Poza kabiną operatora, która jest bezpieczna oraz zapewnia komfort podczas pracy odnajdziemy układy sterowania łyżką. Najważniejszy z nich to przegub wahadłowy. Za jego działanie odpowiada wysoce metalowa konstrukcja. Przegub charakteryzuje się wysoką osią obrotu. Zakres ruchu z oscylacją ± 12 ° z tyłu wraz z kątem przegubu 40 ° zapewnia dobrą zwrotność. Zastosowanie w AR 580 tego rozwiązania ie wymaga konserwacji. Standard od firmy Weycor cechuje wysoka stabilność nawet w ciężkich warunkach pogodowych. Do przegubu w AR 580 możemy liczyć na osprzęt ładujący. Sama łyżka jest w stanie pomieścić 1.8 - 2.6 m3 piasku czy źwiru. 

KontaktSkontaktuj się z nami

Serdecznie zapraszamy do kontaktu! Chętnie udzielimy szczegółowych informacji dotyczących naszej oferty i usług.


Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Kwarcowa 3
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547

Centrala Rumia
+48 58 736 20 63

Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 669 484 843

 

Czas pracy: 8:00-16:00 Pn-Pt

 

Formularz kontaktowy

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu wysłania informacji handlowych drogą elektroniczną:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysłania informacji handlowych drogą elektroniczną przez Atlas Poland Sp. z o.o., zgodnie z art. 6 ust.1 lit.a europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE L nr. 119, str.1) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U 2002 nr 144 poz.1204 ze zm)

Copyright © 2018-2024 Atlas Poland - Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies.

Cookies Akceptuję