Atlas Poland
ul. Towarowa 31, 84-230 Rumia
+48 58 736 20 63

Walce Weycor - opis i charakterystyka

Walce Weycor - opis i charakterystyka

 
21 stycznia 2020

Walce budowlane to maszyny, które towarzyszą niemal przy każdej budowie. Z reguły używane są przy remontach dróg czy tworzeniu nawierzchni.

Wybór odpowiedniego modelu nie jest jednak prostym zadaniem, bowiem różne typy odpowiadają odmiennym potrzebom. W tym artykule scharakteryzujemy zastosowanie walców ich budowę oraz przedstawimy osiem modeli walców, które są dostępne w Atlas Poland: AW 240, AW 260, AW 300, AW 1070 E, AW 1100 E, AW 1120 E, AW 1130 E oraz AW 1140 E.

Jak są zbudowane walce i jakie jest ich zastosowanie?

Współcześnie produkowane walce mogą zastąpić kilka maszyn, np. zagęszczarki, z czego wynika ich ważna funkcja – zagęszczają podłoże gruntowe i warstwy nawierzchniowe. Walce są zbudowane z ramy, obudowy, wała, silnika, układu sterowania, zespołów i mechanizmów związanych bezpośrednio z wykonywaniem pracy przez te maszyny – instalacji wodnej, mechanizmów wibrujących etc. Budowa walca jest zatem zależna od jego zastosowania oraz skali działania.

W związku z tym można wyróżnić trzy podstawowe typy walców ze względu na zastosowanie:

  • ubijające,
  • ugniatające,
  • wibrujące.

Co brać pod uwagę w wyborze walca?

Przez wzgląd na wiele czynników i różnic między modelami, ale też producentami maszyn budowlanych, warto zwrócić uwagę na dziewięć podstawowych kategorii, dzięki którym można scharakteryzować, a także zestawić ze sobą i porównać parametry techniczne. Podstawowe z nich to:

  1. Typ silnika
  2. Moc silnika
  3. Normy emisji spalin
  4. Prędkość walca
  5. Ciężar własny
  6. Szerokość bębna walca
  7. Średnica bębna
  8. Grubość powłoki bębna
  9. Przesunięcie boczne bębna

Poniżej zaprezentujemy Państwu dokładną charakterystykę modeli walców dostępnych na www.atlas-poland.pl ze wskazaniem ich danych technicznych.

Walec AW 240

Pierwszy model walca budowlanego dostępny w ofercie Atlas Poland to AW 240. Jest to podstawowy model, który jest najmniejszy i cechują go najniższe parametry techniczne. Wobec tego jest od doskonały do wykonywania prac budowlanych na nieco mniejszą skalę.

Silnik walca AW 240 to Deutz D 2011 L02. Ten sam rodzaj jest wmontowany w walce AW 260 oraz AW 300. Norma emisji spalin w omawianym modelu to EU Tier 3A / Tier 4. Moc silnika wynosi 22,5 KW (30 KM), zaś osiągalna prędkość jest równa 0-9 km/h. W porównaniu z innymi modelami walec AW 240 jest relatywnie lekką maszyną, której ciężar własny wynosi 2700 kg. Warto też zwrócić uwagę na bęben, czyli de facto zasadniczą część tego typu maszyn. Jego szerokość to 1000 mm, średnica wynosi 750 mm, a grubość powłoki to12 mm. Boczne przesunięcie bębna jest równe 50 mm.

Walec AW 260

Kolejny model to walec AW 300, który posiada nieco wyższe parametry techniczne. Podobnie jak w poprzednim modelu (AW 240) występuje tu silnik to Deutz D 2011 L02, którego moc również wynosi 22,5 kW (30KM). Maszyny te nie różnią się ponadto normą emisji spalin (EU Tier 3A / Tier 4), osiągalną prędkością (0-9 km/h). Ciężar własny walca to blisko 3 tony, zatem różnica między modelami AW 240 i AW 260 to aż 200 kg. Bęben w tym modelu również jest nieco większy, bowiem jego szerokość to 1200 mm. Średnica, grubość powłoki oraz przesunięcie boczne bębna pozostają niezmienne i wynoszą kolejno: 750 mm, 12 mm i 50 mm.

Walec AW 300

Kolejna maszyna to walec AW 300. Silnik – Deutz D 2011 L02 – został scharakteryzowany w dwóch poprzednich modelach. Norma emisji spalin również nie ulega zmianie – EU Tier 3A / Tier 4. Moc silnika AW 300 jest równa 22,5 kW (30KM), a prędkość maszyny to 0-9 km/h. Ciężar własny walca to równo 3 tony, zatem 100 kg więcej niż AW 260. Zmiany w parametrach obserwujemy na poziomie charakterystyki bębna, którego szerokość wynosi aż 1250 mm. Średnica to również 750 mm, grubość powłoki 12 mm, zaś przesunięcie boczne – 50 mm.

Dwa wyżej opisane modele maszyn (walec AW 260 i AW 300) są technicznie bardzo zbliżone do siebie. Ich zastosowanie, eksploatacja, wytrzymałość nie będą więc bardzo zróżnicowane.

Walec AW 1070 E

Następne walce reprezentują już nieco inną klasę maszyn, z czego wynika też duża różnica w parametrach technicznych. Tego typu walce zdecydowanie nadają się do pracy na większą skalę, o czym świadczy rozmiar czy moc.

Pierwszą różnicę w porównaniu walca AW 1070 E z poprzednimi modelami dostrzegamy na poziomie rodzaju silnika. W walcu AW 1070 E występuje silnik Deutz TD 2.9 L04. Zmianie ulega ponadto norma emisji spalin – EU Tier 3B / Tier 4. Największą różnicę obserwujemy na poziomie mocy silnika, która jest równa aż 55,4 kW (75 KM). Niewielki wzrost obserwujemy w osiągalnej prędkości – 0-10 km/h. Ciężar tego sprzętu ponad dwukrotnie przewyższył masę poprzednio charakteryzowanego walca AW 300. W modelu AW 1070 E wynosi ona ponad 7 ton (7100 kg). Konsekwentnie wzrasta szerokość bębna (1700 mm), jego średnica (1250 mm), a także grubość powłoki (20 mm).

Walec AW 1100 E

Walec AW 1100 E charakteryzuje zupełni inny silnik – Cummins QSF3.8, z czego wynika większa moc równa 97 kW (131 KM) oraz inna europejska norma emisji spalin – EU Tier 4.  Wzrost obserwujemy ponadto w kategorii prędkości, którą osiąga walec. W omawianym modelu dochodzi ona do 11,5 km/h. Ciężar własny to blisko 12 ton (11 700 kg). W modelu AW 1100 E mamy do czynienia z dużo większym bębnem, które szerokość to 2100 mm, średnica 1500 mm, a grubość powłoki bębna 25 mm.

Walec AW 1120 E

Nieco innym modelem walca jest AW 1120 E, który w wielu parametrach jest zbliżony do AW 1100 E. Pierwszą przesłanką jest rodzaj silnika. W tym przypadku mamy do czynienia z Cumminsem QSF3.8. Europejska norma emisji spalin, która odpowiada temu modelowi to EU Tier 4, zaś moc silnika to podobnie 97 kW (131 KM). Zmianie nie ulega również prędkość, a jaką pracuje walec – 0-11,5 km/h. Ważna zmiana zachodzi w analizie ciężaru własnego. Jest on równy 12 200 kg, czyli aż 300 kg więcej niż walec AW 1100 E. Szerokość bębna jest taka sama – 2100 mm. Ten sam parametr dotyczy średnicy bębna równej 1500 mm. Grubość powłoki w tym modelu wzrasta z 25 mm do 30 mm.

Walec AW 1130 E

Przedostatni model, który charakteryzujemy w tym artykule to walec AW 1130 E. Nie różni się on rodzajem silnika w porównaniu z walcem AW 1120 E (Cummins QSF3.8) czy normą emisji spalin (EU Tier 4). Niezmienna pozostaje również moc silnika – 97 kW (131 KM), natomiast wzrost parametru obserwujemy w kategorii osiąganej prędkości. W walcu AW 1130 E dochodzi ona do 12,5 km/h. Widzimy też wzrost ciężaru własnego walca równego blisko 13 ton (12 900 kg). Szerokość bębna to niezmiennie 2100 mm, a jego średnica tak samo jak poprzednio – 1500 mm.

Walec AW 1140 E

Ostatni walec dostępny w ofercie Atlas Poland to AW 1140 E. Jego parametry są nieco wyższe niż w modelu AW 1130 E, jednak można dostrzec nieznaczne różnice techniczne. Walec posiada ten sam silnik, który jest stosowany w walcach AW 1100 E, AW 1120 E oraz AW 1130 E. Europejska norma emisji spalanin to podobnie EU Tier 4. Ten model charakteryzuje ponadto ta sama moc silnika (97 kW – 131 KM) i osiąga tę samą prędkość co jego poprzednik (12,5 km/h). Wraz ze wzrostem parametrów technicznych rośnie również ciężar własny maszyny. W omawianym modelu sięga on aż 14 ton. Zmianie nie ulegają dane techniczne bębna. Jego szerokość wynosi 2100 mm, średnica 1500 mm, a grubość powłoki to ponownie 30 mm.

Podsumowanie – porównujemy modele

Najważniejszą różnicą, którą można zaobserwować po prześledzeniu danych technicznych zaprezentowanych powyżej modeli, jest rodzaj silnika. Z tego kolejno wynika moc silnika (od 22,5 kW do 97 kW). Następne ważne zmienne to wielkość i ciężar maszyny. Ten ostatni waha się między 2 700 kg a 14 000, co stanowi wielokrotność najmniejszego z dostępnych modeli. Nieznaczną różnicę można dostrzec w analizie prędkości, jaką osiągają walce. Podstawowy i charakteryzowany jako pierwszy – walec AW 240 – osiągał prędkość 9 km/h, zaś ostatni, najbardziej zaawansowany technicznie – 12,5 km/h.

Rozbieżność parametrów technicznych walców jest dość duża. Warto więc dokładnie przeanalizować wszystkie dane, dzięki czemu wybór odpowiedniej maszyny stanie się prostszy, a zakup świetną inwestycją na lata.

KontaktSkontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością udzielimy bliższych informacji na temat naszej oferty i usług    


Centrala Rumia
Atlas Poland Sp. z o.o.
ul. Towarowa 31
84-230 Rumia
NIP: 586-22-37-547

Centrala Rumia
+48 58 736 20 63

Sprzedaż maszyn
+48 58 736 20 63
tel. kom.:
+48 885 818 802

 

Czas pracy: 8.00-16.30 Pn-Pt

 

Formularz kontaktowy

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu wysłania informacji handlowych drogą elektroniczną:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysłania informacji handlowych drogą elektroniczną przez Atlas Poland Sp. z o.o., zgodnie z art. 6 ust.1 lit.a europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE L nr. 119, str.1) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U 2002 nr 144 poz.1204 ze zm)

Copyright © 2018-2020 Atlas Poland - Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies.

Cookies Akceptuję